Link naar de website: Podcastguru.nl
Een goede website heeft een duidelijk doel. Zo ook die van Frederik van Podcastguru.nl. Voor Frederik is het voornaamste doel klanten werven via de website.
Nu is het belangrijk om te weten dat een (nieuwe) website niet zomaar scoort, de klanten komen niet zo maar op je af rennen. Dit weet menig ondernemer. Het is daarom belangrijk dat je een vorm van marketing kiest. Dit kan mond-op-mond zijn of visitekaartjes, maar voor de meeste ondernemers is dit niet genoeg.
Frederik kiest daarom voor online adverteren via Google. Allereerst hebben we daarvoor een compleet nieuwe, frisse website gemaakt. Online adverteren is één, maar daarna moet de klant ook nog worden overgehaald tot actie, oftewel contact opnemen. We hebben de website niet alleen voorzien van een nieuwe stijl. De website is nu zó ingericht, dat de site de potentiële klanten zal overtuigen. De historie aan opdrachten komt duidelijk naar voren, samen met de grote herkenbare namen van bedrijven. Dit straalt betrouwbaarheid uit. Als kers op de taart kunnen bezoekers direct luisteren naar gemaakte podcasts.
Google ads campagnes
Iedereen kan een Google advertentie campagne maken, daar is niks moeilijks aan. Trek er een paar uurtjes voor uit en je hebt er één. Maar vaak zijn dit ongeleide projectielen. Een standaard advertentie schiet namelijk vrij random klanten af op jouw website. Zonder feedback van de site blijft dit een ‘domme’ advertentie.
Slimme Google advertenties daarentegen krijgen feedback van de website. Daardoor weet Google hoe de klanten zich gedragen op de site. Ook meet Google of de door jouw gezette doelen worden behaald. Klikken mensen of je email, telefoonnummer of contactformulier? En wie zijn deze mensen precies? Door constante feedback weet Google steeds beter wie de betalende klanten zijn. Met deze data kan je advertenties steeds gerichter en efficiënter sturen.